Στο εργοτάξιο του Δρόμου Ηρακλείου-Μεσαράς τα συνεργεία έχουν… ανεβάσει «τέρμα τα γκάζια» για την ολοκλήρωση κατασκευής του μήκους 8 περίπου χιλιομέτρων τμήματος Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά μέχρι το τέλος του Μαρτίου- προθεσμία που πρέπει να τηρηθεί υποχρεωτικά για να υπάρξουν συνέπειες, οι οποίες θα είναι να υποχρεωθεί η χώρα μας να επιστρέψει χρηματικά κονδύλια, ύψους 71 εκατομμυρίων ευρώ, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και το έργο να παραμείνει ανολοκλήρωτο!
Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες δηλώσεις του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Γιώργου Δέδε,ο οποίος έχει ταξιδέψει πολλές φορές στην Κρήτη για να επισκεφτεί το εργοτάξιο του συγκεκριμένου δρόμου, σημάδι κυβερνητικής αγωνίας για την πρόοδο του έργου, «πλέον είναι εφικτό το Πάσχα οι Μεσαρίτες να περάσουν το δρόμο»!
Συνεργεία σε δύο βάρδιες
Η διάτρηση της σήραγγας, στο ύψος της Αγίας Βαρβάρας -που ξεκίνησε στις 4 Δεκεμβρίου- θεωρείται το πιο δύσκολο τεχνικά μέρος του δρόμου. Η σήραγγα έχει μήκος 500 μέτρα και αποτελεί μαζί με τη γέφυρα που κατασκευάζεται, το τελευταίο κομμάτι του έργου το οποίο «συναντά» το ολοκληρωμένο κομμάτι από την πλευρά της Μεσαράς. Όπως ανέφερε ο -αισιόδοξος για την πορεία του έργου κ. Δέδες « Είμαστε πολύ μπροστά σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα που έχουμε θέσει. Το έργο θα πρέπει να έχει παραδοθεί τον Μάρτιο του 2019, αλλά εκτιμούμε ότι θα είναι έτοιμο πιο γρήγορα. Είναι σημαντικό ότι λύσαμε το πρόβλημα των κατολισθήσεων μετά την μελέτη και την συμφωνία με τους μελετητές, τον εργολάβο και τις αρμόδιες υπηρεσίες»». Οι οδηγίες από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών είναι για επίσπευση των εργασιών γι’ αυτό και όπως επισημαίνει ο κ. Δέδες, τα συνεργεία εργάζονται σε δύο βάρδιες.
Ένα έργο… πολλών χρόνων!
Το έργο της κατασκευής του δρόμου Ηρακλείου-Μεσαράς από την Αγία Βαρβάρα έως και το Καστέλι χωρίστηκε σε μέρη. Το ένα μέρος, το τμήμα Απομαρμά – Καστέλι, μήκους 7,9 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το 2007 και πλέον έχει ολοκληρωθεί. Το δεύτερο μέρος, αυτό που παρουσίασε και τα σημαντικότερα προβλήματα (λόγω εδαφών) αφορά το τμήμα Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά, μήκους 7,8 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το 2008 και μετά πολλών περιπετειών… ευελπιστούμε ότι θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2019!
Apopsilive