Από τη δημοπράτηση πέρασαν 9 μήνες – Έφτασε το πλήρωμα του χρόνου
Κάλλιο αργά παρά ποτέ για τους πολυσυζητημένους κόμβους της Αγίας Πελαγίας, καθώς 9 μήνες μετά τη δημοπράτησή τους έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για να υπογραφεί η σύμβαση και να ξεκινήσουν οι εργασίες.
Το κρίσιμο για τις μετακινήσεις από και προς την τουριστική αυτή περιοχή και κυρίως κρίσιμο για την οδική ασφάλεια έργο των κόμβων του ΒΟΑΚ προς Αγία Πελαγία και Αχλάδα άργησε πολλά χρόνια να δημοπρατηθεί. Αφού δημοπρατήθηκε με επιτυχία στα τέλη του περασμένου Ιουλίου, άργησε έκτοτε η συμβασιοποίησή του. Κάτι που αναμένεται να γίνει τώρα, αφού ο ανάδοχος εργολάβος, η κρητική εταιρεία «Λατομική ΑΤΕ», η οποία με εργολαβική έκπτωση 52,54% μειοδότησε μεταξύ των 8 εταιρειών που είχαν διεκδικήσει το περασμένο καλοκαίρι το έργο, κλήθηκε επιτέλους από το υπουργείο Υποδομών να παραλάβει τη σύμβαση, ώστε να «πέσουν» προσεχώς οι υπογραφές.
Κανονικά η υπογραφή της σύμβασης για το έργο, προϋπολογισμού 5,7 εκατ. ευρώ, αναμενόταν στα τέλη Φεβρουαρίου προς αρχές Μαρτίου. Τελικά υπήρξε μια καθυστέρηση, αλλά, όπως φαίνεται, έφτασε το πλήρωμα του χρόνου ώστε να «πέσουν» οι πολυπόθητες τζίφρες στη σύμβαση.
Αυτό θα γίνει είτε τις αμέσως επόμενες ημέρες, πριν το Πάσχα, είτε αμέσως μετά το Πάσχα, ενώ κατόπιν ο ανάδοχος θα εγκατασταθεί στο εργοτάξιο για να βάλει μπρος τις εργασίες κατασκευής κανονικών επιτέλους κόμβων πρόσβασης από τον ΒΟΑΚ προς την τουριστική περιοχή της Αγίας Πελαγίας.
Απ’ ό,τι φαίνεται λοιπόν, μετά τη σημαντική εξέλιξη με την πρόσκληση του υπουργείου Υποδομών προς την ανάδοχο εταιρεία να παραλάβει τη σύμβαση, είναι ζήτημα λίγων εβδομάδων για να ξεκινήσει μια αναγκαία εδώ και δεκαετίες παρέμβαση, που θα ανατρέψει το σημερινό τραγελαφικό κυκλοφοριακό σκηνικό, όπου καταγράφουμε συνεχώς τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.
Η συχνότητα των ατυχημάτων, οι ανθρώπινες απώλειες και το χαοτικό κυκλοφοριακό σκηνικό που καταγράφεται καθημερινά, ιδίως κατά την τουριστική σεζόν, στο συγκεκριμένο σημείο του ΒΟΑΚ «μιλούν από μόνα τους», καταμαρτυρώντας το πόσο επείγει να φτιαχτούν επιτέλους κανονικοί, ανισόπεδοι κόμβοι προς την Αγία Πελαγία και την Αχλάδα. Ένα έργο, σημειωτέον, που συζητιέται εδώ και μια 25ετία, και το οποίο είχε ενταχθεί στα ολυμπιακά έργα, ενόψει, τότε, της Ολυμπιάδας του 2004 στην Αθήνα!
Η ανάγκη δρομολόγησης του έργου, έστω και μετά από πιέσεις και αγώνα (μην ξεχνάμε, άλλωστε, τα κατά καιρούς συλλαλητήρια διαμαρτυρίας και τους συμβολικούς αποκλεισμούς του ΒΟΑΚ στο ύψος της Αγίας Πελαγίας, αλλά και τις επισκέψεις-οχλήσεις του Δήμου Μαλεβιζίου), έγινε αντιληπτή από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών.
Το έργο των κόμβων δρομολογήθηκε, δημοπρατήθηκε στα τέλη Ιουλίου, αλλά έκτοτε μπλέξαμε στα… «γρανάζια» της γραφειοκρατίας! Πέρα από τη γνωστή καθυστέρηση στο κομμάτι του προσυμβατικού ελέγχου στο Συμβούλιο της Επικρατείας, χρειάστηκε να περάσουν πολλοί μήνες για να εξασφαλιστεί η τελευταία εκκρεμούσα έγκριση, που αφορά στο χρηματοδοτικό κομμάτι του έργου μέσω του ΕΣΠΑ και του Προγράμματος Οδικής Ασφάλειας, ώστε να καλέσει το υπουργείο Υποδομών την ανάδοχο εταιρεία και να υπογράψουν τη σύμβαση του έργου.
Το έργο
Το έργο, προϋπολογισμού 5,7 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει τη διαμόρφωση ασφαλών κλάδων σύνδεσης των ημικόμβων και τη διαμόρφωση λωρίδων επιτάχυνσης-επιβράδυνσης επί του ΒΟΑΚ. Τα έργα του κόμβου Αχλάδας εκτείνονται σε μήκος 940 μ. και του κόμβου Αγίας Πελαγίας σε μήκος 624 μ. επί του ΒΟΑΚ. Περιλαμβάνουν χωματουργικές εργασίες, επέκταση υφιστάμενων οχετών, κατασκευή τεχνικών, εργασίες οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης και ασφάλισης, εργασίες ηλεκτροφωτισμού και γεωτεχνικά έργα (πασσαλότοιχος). Πέραν των ανωτέρω, για λόγους οδικής ασφάλειας προβλέπονται έργα και στις ακόλουθες δύο θέσεις:
– Στο τμήμα του ΒΟΑΚ μεταξύ των κόμβων Αχλάδας και Αγίας Πελαγίας, επί μήκους 2.500 μ. περίπου.
– Στο τμήμα του ΒΟΑΚ, μετά το πέρας των έργων του κόμβου Αγίας Πελαγίας και ανατολικά, σε μήκος περίπου 1.600 μ.
Πηγή: neakriti