Στις 40 γέφυρες, συνολικού μήκους 8,67 χιλιομέτρων, στις 15 βασικές σήραγγες συνολικού μήκους 14,5 χιλιομέτρων και στους 46 ανισόπεδους κόμβους φαίνεται ότι “κλειδώνει”, σύμφωνα με τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, το τελικό τεχνικό προφίλ του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης: για την ακρίβεια το τεχνικό προφίλ του έργου του νέου ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, όπως αυτό προωθείται στην παρούσα φάση μέσω τριών διαγωνισμών (παραχώρησης, ΣΔΙΤ, και αμιγώς δημόσιου έργου).
Τα περισσότερα τούνελ προβλέπεται να κατασκευαστούν στα λεγόμενα “δύσκολα τμήματα”, δηλαδή στην περιοχή από Σούδα ανατολικά προς τις Βρύσες, στην περιοχή Βρύσες-Πετρές-Ατσιπόπουλο, στην περιοχή από Μπαλί μέχρι Ληνοπεράματα και στην περιοχή κοντά στο Σεληνάρι. Οι γέφυρες “απλώνονται” σε όλο σχεδόν το μήκος του προωθούμενου νέου ΒΟΑΚ, ενώ ο μεγάλος αριθμός των 46 ανισόπεδων κόμβων δείχνει πως ναι μεν θα κατασκευαστεί ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, αλλά θα υπάρχουν οι απαραίτητες προσβάσεις σε μεγάλα αστικά κέντρα, οικισμούς και τουριστικές ζώνες κατά μήκος του βόρειου παραλιακού μετώπου του νησιού.
Η “ακτινογραφία”
Την αποκαλυπτική τεχνική “ακτινογραφία” του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης δίνει το ypodomes.com, με αναλυτικά μάλιστα στοιχεία ανά τμήμα του έργου όχι μόνο ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά και ως προς το κόστος.
Τα τεχνικά έργα και το κόστος ανά τμήμα του ΒΟΑΚ έχουν, συγκεκριμένα, ως εξής:
* Παράκαμψη Χανίων: Τρεις ανισόπεδους κόμβους σε Βαμβακόπουλο, Μουρνιές και Σούδα περιλαμβάνει η παράκαμψη Χανίων. Το έργο έχει κατασκευαστεί με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και στηθαίο ασφαλείας. Το κόστος εκσυγχρονισμού του έργου αγγίζει τα 8 εκατομμύρια ευρώ.
περισσότερα εδώ