Το μερικό άνοιγμα της αγοράς, από σήμερα, φέρνει καταναλωτές και επιχειρηματίες σε επαφή με μια νέα πραγματικότητα στην οποία προσπαθούν να προσαρμοστούν.
Στα κομμωτήρια η κίνηση είναι αυξημένη, όπως και στα βιβλιοπωλεία, ωστόσο στα υπόλοιπα καταστήματα η εφαρμογή της μεθόδου αγορών με το σύστημα «click away» έχει εισάγει νέα δεδομένα, με τα οποία έμποροι δεν είναι στο σύνολό τους οργανωμένοι και οι καταναλωτές δεν είναι εξοικειωμένοι.
Ηράκλειο
Από τις επτά το πρωί άρχισε να κινείται η αγορά και του Ηρακλείου, με τα κομμωτήρια όπως όλα δείχνουν, να έχουν την τιμητική τους.
Το ενδιαφέρον όπως αποδείχθηκε ήταν αρκετά έντονο, με τους ενδιαφερόμενους και τις ενδιαφερόμενες εδώ και μέρες να έχουν κλείσει τα ραντεβού τους.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κομμωτής Γιάννης Χρειασιδάκης εξήγησε ότι ήδη έχουν διαμορφωθεί μεγάλες λίστες αναμονής για ένα ραντεβού.
«Είναι μια καινούργια πραγματικότητα και μέσα σε αυτή οφείλουμε να προσαρμοστούμε» είπε ο κ. Χρειασιδάκης.
Μουδιασμένος είναι ο κόσμος, όπως τόνισε η ιδιοκτήτρια καταστήματος ένδυσης και υπόδησης Έφη Μπακούση. «Η αγορά προϊόντων ένδυσης και υπόδησης είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο να πραγματοποιηθεί υπό αυτές τις συνθήκες. Μια κυρία ή ένας κύριος, δύσκολα θα μπορέσει να παραγγείλει μέσω τηλεφώνου κάτι που χρειάζεται, πόσο μάλλον όταν δεν μπορεί να το δοκιμάσει» είπε η κ. Μπακούση.

Στα βιβλιοπωλεία του Ηρακλείου το ενδιαφέρον είναι έντονο, ενώ από νωρίς το πρωί καταγράφονται ουρές και μικροένταση, ειδικά στις περιπτώσεις που οι ενδιαφερόμενοι αναζητούν στα βιβλιοπωλεία χριστουγεννιάτικα δώρα, τα οποία δεν μπορούν να τους διαθέσουν οι βιβλιοπώλες.

Χανιά
Σε ρυθμούς μερικής κανονικότητας και υπό βροχή τις πρωινές ώρες, που επηρέασε την κίνηση, «επέστρεψε» η αγορά των Χανίων με εμπόρους και καταναλωτές να «δοκιμάζουν» τη νέα πραγματικότητα του click away.
Από νωρίς το πρωί η κίνηση κυρίως σε κομμωτήρια και κουρεία ήταν αυξημένη με τα ραντεβού να είναι συνεχή, ενώ υπάρχουν ραντεβού με χρονικό ορίζοντα και τις επτά ημέρες.
Κανονικά και τηρώντας το υγειονομικό πρωτόκολλο λειτουργούν και τα βιβλιοπωλεία της πόλης.
Οι καταναλωτές αναζητούν κυρίως βιβλία για μικρούς και μεγάλους. .
Στις βιτρίνες και σε εμφανή σημεία των επιχειρήσεων που άνοιξαν υπήρχαν αναρτημένες οδηγίες για τους καταναλωτές υπενθυμίζοντας τους ότι απαγορεύεται η είσοδος μέσα στο κατάστημα
Παράλληλα είχαν τοποθετηθεί κορδέλες στις εισόδους.
Ανακοίνωση υποστηρίζοντας ότι η μέθοδος click away δεν καλύπτει το 90% των μικρών και πολύ μικρών εμπόρων, εξέδωσε ο Εμπορικός Σύλλογος Χανίων που καλεί την κυβέρνηση να επανεξετάσει το θέμα της λειτουργίας των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων και να προχωρήσει άμεσα στη λήψη μέτρων οικονομικής στήριξης .