Ευκαιρία έως και σήμερα έχουν οι επαγγελματίες για να διεκδικήσουν έμμεσο «κούρεμα» φόρων και εισφορών: Μέσω του προγράμματος επιδότησης παγίων δαπανών επιχειρήσεις μπορούν να εξασφαλίσουν αντί για «ζεστό χρήμα» πιστωτικά σημειώματα -με άλλα λόγια «κουπόνια»- τα οποία θα μπορούν να εξαργυρώσουν για να εξοφλήσουν φόρους και εισφορές που θα τους προκύψουν μέχρι και το τέλος της χρονιάς.
Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης
Έως και σήμερα Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου μπορούν οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις να υποβάλουν αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «myBusinessSupport» για τη χορήγηση της επιδότησης παγίων δαπανών: Με το συγκεκριμένο καθεστώς επιδοτούνται επιχειρήσεις, στις οποίες χορηγείται ένα «πιστωτικό σημείωμα» ή αλλιώς ένα «κουπόνι», το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί έως το τέλος του έτους, για την αποπληρωμή τρεχουσών φορολογικών οφειλών ή και ασφαλιστικών εισφορών που πρόκειται να πληρωθούν έως 31 Δεκεμβρίου 2021. Κάτι βεβαίως που θα μπορούσε να πει κανείς πως συνιστά έμμεσο «κούρεμα» υποχρεώσεων.
Πώς θα συμψηφίζονται οι φόροι
Με δύο απλά βήματα θα γίνεται ο συμψηφισμός των φορολογικών οφειλών για τις 31.000 επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα της επιδότησης των παγίων δαπανών, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η ΑΑΔΕ.
Ειδικότερα, τα βήματα αυτά έχουν ως εξής:
Βήμα 1: Για τις επιχειρήσεις που έχουν υποβάλει αίτηση χορήγησης στην πλατφόρμα «myBusinessSupport», προσδιορίζοντας το ποσό που επιθυμούν να διατεθεί για την εξόφληση φορολογικών οφειλών, από την επόμενη ημέρα της υποβολής της αιτήσεων, ελέγχεται καθημερινά από την ΑΑΔΕ με αυτοματοποιημένο τρόπο εάν οι δικαιούχες επιχειρήσεις εμφανίζουν στο TAXIS οφειλές φόρων (φόρος εισοδήματος, ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ και λοιποί φόροι) που έχουν βεβαιωθεί ή θα βεβαιωθούν στο β’ εξάμηνο του 2021.
Βήμα 2: Σε περίπτωση που η επιχείρηση έχει τέτοιες οφειλές, αυτές εξοφλούνται αυτόματα με το ποσό της επιδότησης των πάγιων δαπανών που δικαιούται η επιχείρηση, έως την εξάντληση του ποσού αυτού.
Ηλεκτρονική ενημέρωση για τα «υπόλοιπα» της επιδότησης
Μάλιστα, η πλατφόρμα «myBusinessSupport» παρέχει διαρκή ενημέρωση στις επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί στην επιδότηση παγίων δαπανών για τα εξής:
-το αρχικό ποσό που η επιχείρηση επέλεξε να διαθέσει για την εξόφληση των φορολογικών οφειλών,
-τις υποχρεώσεις που έχουν εξοφληθεί με το ποσό της επιδότησης παγίων δαπανών (είδος φόρου, χρόνος εξόφλησης),
-το υπόλοιπο διαθέσιμο ποσό προς εξόφληση φορολογικών οφειλών της επιχείρησης.
Για παράδειγμα, έστω ότι μια επιχείρηση δικαιούται συνολικό ποσό επιδότησης πάγιων δαπανών 10.000 ευρώ και με την αίτησή της επιλέγει να διατεθεί για την εξόφληση των φορολογικών υποχρεώσεών της το 40%, ήτοι 4.000 ευρώ.
Από τον αυτοματοποιημένο έλεγχο προκύπτει ότι η επιχείρηση έχει υποβάλει δήλωση ΦΠΑ μηνός Ιουλίου, από την οποία προκύπτει φόρος προς καταβολή 2.500 ευρώ. Το σύστημα προχωρά στην εξόφληση του φόρου αυτού, μειώνοντας ισόποσα το διαθέσιμο ποσό για επόμενων προς εξόφληση φορολογικών υποχρεώσεων σε 4.000- 2.500 = 1.500 ευρώ.
Προϋπόθεση για κάλυψη της φορο-δόσης
Στην εφαρμογή της επιδότησης πάγιων δαπανών της πλατφόρμας «myBusinessSupport» η επιχείρηση μπορεί να λάβει ενημέρωση για τα παραπάνω και να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή ποιο είναι το διαθέσιμο υπόλοιπο της επιδότησης που θα αξιοποιηθεί αυτόματα για την εξόφληση φόρων.
Όπως επισημαίνουν τα στελέχη της ΑΑΔΕ, οι επιχειρήσεις πρέπει να λάβουν υπόψη ότι μεταξύ της υποβολής δηλώσεων και της εμφάνισης των οφειλών από τις δηλώσεις στην προσωποποιημένη πληροφόρηση στο «myTAXISnet» μεσολαβούν ορισμένες ώρες. Συνεπώς συνιστάται στις επιχειρήσεις να υποβάλουν τις δηλώσεις για τους φόρους που μπορούν να εξοφληθούν από την επιδότηση πάγιων δαπανών το αργότερο δύο ημέρες πριν από την προθεσμία καταβολής του φόρου, ώστε έως την εκπνοή της προθεσμίας αυτής να διενεργηθεί η έκπτωση του φόρου και να δουν εγκαίρως το τυχόν υπόλοιπο προς εξόφληση.