Στην ανησυχία μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών του 1ου ΕΠΑΛ Μοιρών
και την ανάγκη λειτουργίας των δύο ειδικοτήτων που επιθυμούν να σπουδάσουν οι μαθητές αναφέρεται ο Γραμματέας της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου.
Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Έντονη ανησυχία και άγχος έχει προκαλέσει σε γονείς και μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Μοιρών, η αρνητική απάντηση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τη λειτουργία ειδικοτήτων, που είχαν επιλέξει οι μαθητές για να παρακολουθήσουν.
Ειδικότερα, ένας ικανοποιητικός αριθμός μαθητών είχαν επιλέξει την ειδικότητα Τεχνικού Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού και Κλιματισμού και την ειδικότητα Τεχνικού Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων. Και για τις δύο αυτές ειδικότητες υπάρχει στο εν λόγω ΕΠΑΛ και η κατάλληλη υποδομή και ο απαιτούμενος, εκ του νόμου, αριθμός μαθητών. Ωστόσο, το Υπουργείο απάντησε αρνητικά στη λειτουργία των ως άνω Ειδικοτήτων στο 1ο ΕΠΑΛ Μοιρών, με αποτέλεσμα οι μαθητές είτε να πρέπει να αλλάξουν ειδικότητες, είτε να μετεγγραφούν σε άλλο ΕΠΑΛ.
Το 1ο ΕΠΑΛ Μοιρών είναι το μοναδικό ΕΠΑΛ που καλύπτει την περιοχή της Μεσαράς. Ουσιαστικά, η άρνηση αυτή του Υπουργείου για τη λειτουργία των προαναφερόμενων Τμημάτων οδηγεί υποχρεωτικά τους μαθητές είτε σε αλλαγή επαγγελματικού προσανατολισμού, είτε σε υποχρεωτική μεταφορά σε άλλο σχολείο. Μάλιστα, δεδομένου ότι το πλησιέστερο ΕΠΑΛ απέχει 55 χιλιόμετρα, οι μαθητές θα πρέπει να ταξιδεύουν καθημερινά για να σπουδάσουν αυτό που επιθυμούν. Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί εκφράζουν έντονα την αντίδρασή τους και διαμαρτύρονται ζητώντας την λειτουργία των δύο αυτών ειδικοτήτων.
Με αίτημα – διαμαρτυρία που απέστειλαν οι γονείς των μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Μοιρών εκφράζουν αφενός την ανησυχία τους για τις σπουδές των παιδιών τους και αφετέρου την αγωνία τους για το επιπλέον κόστος που καλούνται να επωμιστούν, προκειμένου να σπουδάσουν τα παιδιά τους την ειδικότητα που επιθυμούν επιβαρύνοντας τον ήδη βεβαρυμμένο οικογενειακό προϋπολογισμό.
Είναι φανερό ότι η νέα διαδικασία εγγραφής, που ξεκίνησε πέρυσι και άλλαξε το πλαίσιο λειτουργίας των ΕΠΑΛ, επέφερε τον περιορισμό των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών οι οποίοι δεν μπορούν να επιλέξουν και να σπουδάσουν την ειδικότητα που πραγματικά επιθυμούν. Επίσης, η κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων έχουν οδηγήσει στο κλείσιμο ή τον υποβιβασμό σχολείων κυρίως στην περιφέρεια».
Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:
«1. Προτίθεστε να επανεξετάσετε την αρνητική σας απόφαση και να εγκρίνετε τις δύο ειδικότητες που επιθυμούν να σπουδάσουν οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Μοιρών;
- Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για το πλαίσιο λειτουργίας των ΕΠΑ.Λ. και της επαγγελματικής εκπαίδευσης;».